Een aan­trekkelijke werkgever. Dat is waar we voor gaan. Samen!

Het belangrijkste ingrediënt voor aantrekkelijk werkgeverschap: luisteren naar je medewerkers. Waarom willen ze werken binnen jouw organisatie? Wat maakt het dat ze het naar hun zin hebben? Met een goede kijk naar binnen kan je met een sterk verhaal naar buiten treden. Laat weten waarin jij je onderscheidt van concurrenten en wat jouw organisatie uniek maakt. Zo wordt duidelijk waarom mensen voor jóu moeten kiezen als werkgever!

Trotse medewerkers

Trotse medewerkers zijn het uithangbord van je organisatie. Ze willen langere tijd aan je organisatie verbonden blijven en verspreiden positieve verhalen over jou als werkgever. Ook zijn ze doorgaans productiever, loyaler en trekken sneller nieuwe collega's aan voor je organisatie. 

Om mensen echt te binden, is het belangrijk om onderscheidend te zijn. Wij nemen je mee in hoe je een aantrekkelijke(re) werkgever wordt, zodat mensen voor jouw organisatie kiezen. Samen gaan!

 

De basis: een sterk werkgeversmerk

Hoe zorg je ervoor dat mensen jouw organisatie kiezen om hun carrière te starten óf voort te zetten? Hoe overtuig je hen zonder het verhaal mooier te maken dan het in werkelijkheid is? Ga voor een sterk werkgeversmerk.

Lees meer
medewerkers de jong en laan

Recruiten in de huidige arbeidsmarkt

De arbeidsmarkt mag dan wel enorm in beweging zijn, het overgrote deel is passief ofwel latent zoekend. Als je blijft doen wat je deed, krijg je wat je kreeg. Weinig (goede) reacties op vacatures dus. Tijd voor een vernieuwende aanpak!

Lees meer
medewerker de jong en laan

Een goede onboarding = een warm bad voor je nieuwe collega

Hoe bied je een nieuwe collega een goede begeleiding als je (te) weinig tijd hebt? Door tóch tijd vrij te maken. Dat klinkt wat tegenstrijdig, maar als je één keer goed investeert, heb je daar een heel lange tijd profijt van. Een goede voorbereiding is daarbij het halve werk.

Lees meer
medewerker de jong en laan

Aan de slag met duurzame inzetbaarheid

Het is steeds lastiger om personeel te binden en te boeien. Dat komt mede door de vergrijzing, krapte op de arbeidsmarkt en veranderingen door de komst van nieuwe generaties en andere culturen in onze maatschappij. Daarom is het nu meer dan ooit de tijd om werk te maken van duurzame inzetbaarheid. En dat begint met het houden van goede gesprekken met elkaar.

Lees meer
medewerkers de jong en laan

5 generaties op de werkvloer

Bij steeds meer bedrijven zijn er, als gevolg van vergrijzing, tot inmiddels wel vijf generaties die met elkaar samenwerken. Vaak wordt dit gezien als een probleem, want iedere generatie lijkt een 'eigen gebruiksaanwijzing' te hebben. Maar het biedt juist kansen.

Lees meer

Een unieke werkgever in 6 stappen

Om mensen echt te binden, is het belangrijk om aantrekkelijk en onderscheidend te zijn. Wij delen 6 stappen die jou helpen om een unieke werkgever te worden die opvalt tussen alle andere organisaties.

Workshop effectieve sollicitatiegesprekken

In deze workshop leer je hoe je een goed sollicitatiegesprek houdt, zodat je er zelf voldoende informatie uithaalt om te bepalen of een kandidaat past en tegelijkertijd de sollicitant de ruimte geeft om jou en je organisatie goed te leren kennen. De gesprekken worden steeds gelijkwaardiger. De sollicitant solliciteert bij jou, en jij bij de sollicitant. Wil je een goede indruk achterlaten? Bereid je dan goed voor op een effectief sollicitatiegesprek.

Offerte aanvragen
medewerkers de jong en laan

Wil je ook een aantrekkelijke(re) werkgever worden?

Vraag een gesprek aan door het onderstaande formulier in te vullen.